Reviewbeleid
Op onze website lees je hoe klanten onze dienstverlening rondom het afsluiten van een hypotheek via Academica hebben ervaren. Bijna alle reviews plaatsen we. Reviews die niet aan onze richtlijnen voldoen, publiceren we niet. Dit is bijvoorbeeld een review:
- waarvan de klant ons heeft gevraagd om deze weg te halen of niet te plaatsen.
- waar privacygevoelige informatie in staat, zoals medische of financiële gegevens.
- met grof taalgebruik, zoals schelden of vloeken.
- die niet in het Nederlands of Engels is geschreven.
- die eigenlijk bedoeld is als reactie op een bericht van ons.
- die gaat over fraude.
- die geen betrekking heeft op ons hypotheekadvies.
Hoe berekenen wij ons klantcijfer?
Klanten beoordelen onze producten en service met 1 tot 5 sterren, waarbij 5 sterren de beste beoordeling is. Het reviewcijfer wordt bepaald door het aantal sterren:
2 = 1 ster
4 = 2 sterren
6 = 3 sterren
8 = 4 sterren
10 = 5 sterren
Het gemiddelde klantcijfer wordt berekend op basis van de online reviews die in de afgelopen 3 maanden zijn gegeven door onze klanten. Dit klantcijfer wordt zo berekend: de optelsom van alle reviewcijfers / aantal reviews = gemiddelde klantcijfer. Gelukkig rekent het systeem dit automatisch voor ons uit. Zo is het klantcijfer dat je ziet, altijd correct én up-to-date!
Wat gebeurt er met je review?
Wij vinden jouw mening belangrijk. En we willen als het even kan zorgen voor een glimlach. Daarom houdt onze afdeling Klanttevredenheid de reviews scherp in de gaten.
- Geef je 3 sterren of minder? Dan geven we altijd een reactie op je review.
- Staat er een vraag in de review? Uiteraard nemen we dan contact met je op. Dat doen we ongeacht het aantal sterren.
- We plaatsen de reviews op de reviewpagina op volgorde van binnenkomst.
- We maken geen verschil tussen positieve en negatieve reviews.
- Meestal staat je review binnen 1 tot 2 werkdagen op onze website.
Heb je nog vragen over het reviewbeleid? Neem gerust contact met ons op. Bel ons via 078 648 14 18.
Versie: 2025.08.A